اخبار

سرور‌های‌ ابری، ضامن موفقیت کسب و کار

به‌روزرسانی کسب و کار روشی است که صنایع با به کارگیری آن فروش خود را حفظ کرده‌اند.در این مقاله به معرفی مزیت‌ سرورهای ابری در تجارت الکترونیک می­‌پردازیم.

سرور‌های ابری چه کمکی می‌کنند؟

در شرایط امروزی که ویروس کرونا باعث کاهش سودآوری و زیان شرکت‌ها  شده است، بعضی از صنعت‌ها خود را در برابر این ویروس واکسینه نموده­‌اند. به‌روز رسانی فرآیند کسب و کار روشی است که این صنایع با به کارگیری آن فروش خود را حفظ و مانع کاهش سودآوری شده­‌اند. هم چنین راه‌اندازی سرویس‌های جدید بر روی سرورهای ابری راه کاری است که به کمک آن می‌­توان از توان کارمندان دور کار بهترین استفاده را نمود. ما در این مقاله به معرفی چند مزیت سرورهای ابری و راه کارهای مهم در تجارت الکترونیک می­‌پردازیم.

ایجاد سایت

سایت یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین راه کارهای شناخته شده برای معرفی یک شرکت و محصولات آن بوده است. با این حال هزینه‌های زیاد سایت باعث حرکت کند  شرکت‌ها به سمت این امر مهم شده، همچنین هزینه نگهداری سایت خود دلیل دیگری است که شرکت‌ها از داشتن یک سایت خوب ممانعت می کنند.

این مشکل سال‌هاست در کشورهای پیشرفته مرتفع گشته است. سرورهای ابری و رایانش ابری به راحتی این معضل را برطرف نموده­اند زیرا دیگر نیازی به پرداخت هزینه مازاد برای نگهداری سرور نمی­باشد و  سرورهای ابری توان بالایی خود را برای پردازش و محاسبات را در اختیار شرکت‌ها قرار داده­اند، همچنین با ظهور CMS های رایگان شرکت‌ها از پرداخت هزینه بالای سایت معاف شده­اند. تنها کافیست چند جلسه آموزش را سپری کنید تا بتوانید مدیریت سایت خود را بر عهده بگیرید.

 فروشگاه آنلاین

خیلی از تولید کننده‌ها خواهان فروش محصولات خود فرای منطقه تولید می‌باشند. راه کار بسیار ساده است و شما می‌توانید با ایجاد یک فروشگاه آنلاین مشکل فروش خود را برطرف نمایید. هم اکنون میلیون‌ها سایت فروشگاهی در دنیا به کمک اینترنت فروش خود را افزایش داده­اند و توانسته­اند در اقصی نقاط دنیا مشتری‌های خود را پیدا کنند.البته نمی­‌توان از پیشرفت رایانش ابری و سرورهای ابری در این مرحله غافل شد. سرعت بالای سرورهای ابری این امکان را به سایت‌ها می دهد تا در آن واحد توانایی پاسخگویی به تعداد بالای مشتری را داشته باشند.

 سامانه‌های CRM

یکی از گزینه های مهم در گسترش شرکت‌ها حفظ و نگهداری مشتری­هاست. البته میزان رضایت مشتریان از فروش می­تواند برای شما یک کلید طلایی محسوب شود، زیرا باعث جذب مشتریان دیگر می شود. سیستم نظارت بر خدمات مشتریان یا CRM می تواند راهکاری ارزشمند برای این امر باشد، زیرا کاربران می‌توانند با اتصال به پنل کاربری خود مشکلات خور را پیگیری و از روند حل مشکل مطلع شود. با توجه به منابع سخت افزاری مورد نیاز این سیستم استفاده از سرورهای ابری می‌تواند راه کاری ارزشمند در این مسیر باشد. سرورهای ابری با اشتراک گذاری چندین پردازنده توان سرور را تا حد بالایی افزایش می‌دهد، همچنین نوع ذخیره سازی در سرور‌های ابری دسترسی به اطلاعات با سرعت بالا را فراهم می سازد

میل سازمانی

نامه های الکتریکی یکی دیگر از راه‌کارهای مهم برای سازمان‌ها و شرکت‌هاست زیرا میل‌های سازمانی از جهات مختلف می‌توانند مفید باشند:

الف) حفظ محرمانگی اسناد شرکت:

با راه اندازی میل سازمانی بر روی بستر ابر و یا استفاده از سرورهای ابری اسناد شرکت تنها در محیط میل سازمانی منتقل میشوند این امر به حفظ امنیت یا تعیین دسترسی به اسناد شرکت بسیار کمک می کند.

ب)اعتبار بخشیدن به شرکت:

هنگامی که یک شرکت برای معرفی خود از میل های عمومی مانند گوگل ،یاهو ،اوت لوک . یا غیره استفاده می‌کند در حقیقت باعث افت اعتبار شرکت می شود. در حال حاضر در دنیا هر شرکت برای خود و روی دامنه‌اش یک میل سازمانی دارد که باعث اعتبار بخشی به کارمندان و شرکت می شود.

داشتن محیط اشتراکی برای فایل:

یکی از معضلات دورکاری ارسال فایل می‌باشد صرف نظر از سرعت اینترنت داشتن محیطی برای اشتراک فایل می­تواند مدیران را در این امر یاری کند. درایوهای ابری که بر بستر سرورهای ابری ایجاد شده­اند هم به صورت عمومی و هم به صورت خصوصی می‌توانند در این مورد به  شرکت‌ها کمک کنند. سرورهای ابری با سرعت بالا و نحوه ذخیره‌سازی می‌توانند بهترین راهکار برای این مشکل  باشند. می‌توان از پروتکل‌های مختلف برای انتقال فایل استفاده نمود زیرا در رایانش ابری محدودیتی برای استفاده از سرویس‌ها وجود ندارد.

آموزش آنلاین کارمندان

آموزش کارمندان می‌تواند باعث پیشرفت در کارها و سرعت بخشیدن به آنها شود. یک روش مناسب داشتن LMS برای این آموزش‌ها است، که می‌توانند بسیار کارآمد و مفید باشند. راه اندازی LMS در وهله اول شاید کاری مشکل به نظر برسد اما با استفاده از داکر در محیط سرور ابری می‌توان فرایند راه‌اندازی را به صورت کاملا اتوماتیک انجام داد و از دردسر مشکلات راه‌اندازی نجات پیدا کرد .

البته محیط آنلاین کلاس‌ها می‌تواند شبیه ساز محیط واقعی کلاس‌ها باشند و تجربه‌ای خوب برای کارمندان و یا محصلان ایجاد نمایند.

کنترل پروژه:

داشتن برنامه‌ی کنترل پروژه می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا از شکست پروژه جلوگیری نمایند و بتواند خطاهای احتمالی در پروژه را بررسی و رفع نماید. البته هزینه این سیستم‌ها بالا است، اما برنامه‌هایی مانند جیرا می توانند شرکت‌ها را دراین راه یاری نمایند.البته در دسترس بودن این سیستم برای کارمندان و شرکت بسیار حیاتی است، که این مشکل نیز در سرورهای ابری پیش بینی شده است و دسترسی بالای این سرورها نقطه قوتی برای اجرای این برنامه‌ها است.

پایگاه دانش:

از گذشته تا به حال اشتراک اطلاعات باعث رشد و ترقی انسان شده است. را ه‌اندازی یک پایگاه دانش مانند confluence بر روی بستر سرور ابری می‌تواند به سازمان‌ها و شرکت‌ها کمک کند تا از دانش به دست آمده خود به نحو احسن استفاده کنند. با اشتراک گذاری این دانش نه تنها روند کارها و آموزش سریعتر می‌شود، بلکه می‌توان با گسترش آن به نتایج مطلوب و ایده‌هایی گرانقدر رسید. در اینجا نیز میزان دسترسی کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است. در این رابطه باید به SLA سرورها توجه نمود که باز سرورهای ابری با SLA، 99 درصد بالاترین کیفیت خدمات را به خود اختصاص داده­‌اند

 داشتن کنترل پنل برای مدیریت سایت‌ها

بعضی از سازمان‌ها دارای چندین سایت می‌باشند که می‌خواهند همه آنها را در یک بستر مدیریت کنند، با ایجاد و راه اندازی کنترل پنل‌هایی مانند cpanel ،directadmin  و یا غیره بر روی سامانه‌های ابری می‌تواناین مشکل را به راحتی مرتفع کرد. کنترل پنل‌ها توان مدیریت چندین سایت و دامنه را به صورت یکجا دارند، به صورتی که هر واحد می‌تواند با کمترین هزینه یک سایت داشته باشد.

انتخاب شبکه دسترسی

نکته مهمی که تنها در سرورهای ابری قابل اجرا است، تجمیع تمام این موارد در یک بستر است. بدین صورت که سرورهای ابری با یکدیگر در یک شبکه  خصوصی ارتباط دارند و دسترسی به شبکه اینترنت تنها برای چند سرویس استفاده می‌شود. البته در خدمات رایانش ابری این مورد به انتخاب و نحوه تصمیم شما بستگی دارد و شما به راحتی قادر به طراحی شبکه خود هستید.

وحدت در احراز هویت:

وجود سامانه‌های زیاد برای کاربران باعث ایجاد تشویش در ذهن آنها می‌شود. زیرا باید برای هر سامانه یک رمز عبور و نام کاربری را به خاطر بسپارند اما در سرورهای ابری با راه‌اندازی یک LDAP قادرید تا این مشکل را به راحتی حل کنید و به هر کاربر یک نام کاربری و رمز عبور اختصاص دهید.

تمام این موارد قطره‌ای از دریای رایانش ابری است و گستره این صنعت همچنان ادامه دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

دریافت سرویس تست رایگان

ارتباط با ابر زَس

تلفن:        91078149 –  021

ایمیل:       Sales@XaaS.ir