اخبار

گزارش عملکرد ابر زس در سال 99

ابر زس تو سال ۹۹ با وجود تمام چالش‌ها، تونسته تعداد مشتریان، کیفیت سرویس، ظرفیت منابع و رضایت کاربرانش به میزان قابل توجهی افزایش بده

حدود 7 سال پيش، زس با يه تيم حرفه‌ای شروع به کار کرد. زمانی‌ که تصميم گرفتيم وارد حوزه سرويس‌دهی ابری بشيم، اين سرويس ها توی دنيا هم قدمت خيلی زيادی نداشتند. برای همين کارمون سخت بود. ولی به توانايی‌های تيممون ايمان داشتيم.

اولش با يک رک سرور شروع کرديم. با همون يک رک سرور، تونستيم خودمون و توانايي هامون رو اثبات کنيم. الان که داريم باهاتون صحبت ميکنيم، ابرمون توي کل کشور گسترده شده، به همه شهرهاي ايران و همينطور کشورهاي خارجي سرويس ميديم، و روز به روز زيرساخت‌ها و ديتاسنترهای جديد به اکوسيستم ابريمون اضافه می‌شن. اپراتور ابری کشور هستيم و تلاشمون رو می‌کنيم سرويس‌هايی که کسب و کار آنلاين رو برای همه آسون می‌کنه، با کيفيتی بالا ارائه بديم.

حالا تصمیم گرفتیم گزارش عملکردمون در سال ۹۹ را منتشر کنیم. رشد ۴۰۰ درصدی تعداد مشتریان، افزایش ۶ برابری ظرفیت با اضافه کردن ۳ دیتاسنتر جدید، صرفه جویی ارزی بیش از ۳ میلیون دلاری، دفع ۱۸۰۰ حمله در روز از سرویس‌های مشتریان و تلاش جدی برای حفظ محیط زیست از جمله بخش‌های قابل توجه گزارشمونه.

ابر زس تو سال ۹۹ با وجود تمام چالش‌ها، تونسته تعداد مشتریان، کیفیت سرویس، ظرفیت منابع و رضایت کاربرانش به میزان قابل توجهی افزایش بده.

روز شمار ابر زس در سال 99

شیوع کرونا و رشد بی‌سابقه نرخ ارز در سال ۹۹، دشواری‌های اقتصادی زیادی برای کسب‌وکارها به همراه داشت. برای همین، ما در راستای همراهی با مشتریانش، تعرفه‌هامون رو تا آبان سال ۹۹ افزایش ندادیم تا بتونیم سهمی در حمایت از کسب‌وکارهای حوزه آنلاین داشته باشیم.

همچنین در سال گذشته برای دومین بار موفق به جذب سرمایه شدیم. و با اضافه کردن سه دیتاسنتر جدید، ظرفیتمون رو ۶ برابر کردیم  تا در کنار افزایش رضایت مشتریان قبلی، به کسب‌وکارهای جدید هم خدمات قابل قبولی ارائه بدیم.

ما تو سال ۹۹ با میانگین ۹۹.۹۸ درصدی Uptime کل سرویس‌هامون تونستیم عملکرد قابل قبولی برای جلب رضایت کاربرانمون داشته باشیم. یعنی تو کل سال ۹۹ فقط یک ساعت و ۴۵ دقیقه، بعضی از سرویس‌های زس در دسترس نبوده‌اند.

تیم زیرساخت و پشتیبانی ابر زس در سال ۹۹ رشد ۴ برابری را تجربه کرد و تیم تجاری‌ ۳ برابر رشد داشت تا بتونیم پاسخ‌گوی افزایش ۵ برابری تعداد مشتریامون باشیم.

همراهی با مشتریان

مجموع زمان تماس‌های تلفنی بخش پشتیبانی ابر زس ۸۴۰۰ ساعت بود که به طور میانگین ۲ دقیقه و ۳۶ ثانیه طول هر تماس بوده است.

شاخص ترویج‌پذیری (NPS) ابر زس تو سال ۹۹ به میزان چشم‌گیری افزایش داشت و رشد ۴.۵ برابری را تجربه کرد. NPS مخفف عبارت Net Promoter Score است. این عدد در سال ۹۹ به صورت میانگین ۵۷ درصد بود، یعنی مشتریان وفادار ما در سال به میزان زیادی گذشته افزایش داشتند.

شاخص رضایت مشتریان از سرویس‌های ابر زس معادل ۸۷.۳ درصد بود.

تعداد مشتریان ما از سال ۹۷ تا ۹۹ به ترتیب ۲۰۰، ۲۵۰ و ۴۰۰ درصد نسبت به سال قبل رشد داشت. اما در مقابل تعداد تیکت‌ها نسبت به سال گذشته کاهشی بود.

یکی از دغدغه‌ ابر زس در سال‌های گذشته در مواجهه با کاربران و علاقه‌مندان، آشنا ساختنشون با مفاهیم متنوع در زمینه مدیریت فضای ابری بوده و تکنولوژی‌های به روز این حوزه بود. برای همین ما تو سال ۹۹ تلاش کردیم  تا با تولید محتوای برآمده از تجربه، دانشمون رو با جامعه مهندسی نرم‌افزار، سخت‌افزار، شبکه و کسب‌وکارهای نوپا به اشتراک بگذاریم.

برای رسیدن به این هدف بیش از ۷۵ هزار کلمه در قالب مقاله و بیش از ۴۰۵ دقیقه ویدئو در قالب‌های متنوعی مانند نکات آموزشی تولید کردیم. همچنین ۱۲ وبینار آموزشی معادل ۱۴۴۰ دقیقه در اختیار مخاطبای حوزه‌های فناوری اطلاعات قرار دادیم.

حفظ منابع ارزی و محیط زیست

یکی از رسالت‌های رایانش ابری حفظ محیط زیسته که از جمله اقدامات ابر زس در این راستا میشه به جلوگیری از قطع ۱۱ هزار و ۲۰۰ اصله درخت، صرفه‌جویی ۸۶ درصدی در مصرف برق در مقایسه با سرورهای سنتی و جلوگیری از هدر رفت بیش از یک میلیون بشکه نفت اشاره کرد.

تیم فروش ابر زس با مشاوره به مشتریان، تلاش کرده با توجه به نوع درخواست و منابع همراهان ما بهترین انتخاب را انجام بدهند.

۷۳۰ ساعت جلسه آنلاین فروش و بیش از ۱۴۶۰ ساعت مشاوره رایگان تلفنی در نهایت منجر به رشد ۳ برابری صدور پیش‌فاکتور برای مشتریان سازمانیمون شد.

محبوب‌ترین‌ها در ابر زس

طبق آماری که از ساخت ماشین‌ها در زیرساخت ابریمون استخراج کردیم، سیستم عامل اوبونتو با اختلاف زیاد محبوب‌ترین سیستم‌عامل بین کاربرانمون بوده و جدول قرار دارد وCentos و ویندوز سرور در جایگاه دوم و سوم قرار دارند. و  پرتکرارترین کانفیگ‌های انتخاب شده توسط کاربرانمون طبق الگوی تصویر پایین است.

تعداد مشتریان ابر زس در سال گذشته حدود ۵.۳ برابر شده و ۹۸ درصد آن‌ها نیز اشتراک خودشون رو تمدید کردند. این رشد مشتریان، افزایش ۴ برابری فروش را برامون به همراه داشت.

در حالی که تعداد کاربران سرورهای ابری بیشتر از دیتاسنتر ابری است، با این حال ۶۰ درصد از درآمد ما از طریق مشتریان دیتاسنتر ابری تامین میشه و ۴۰ درصد از درآمد نیز توسط کاربران سروهای ابری.

جدیدترین اقدامات برای بهتر شدن

یکی از دغدغه‌های همیشگی ابر زس بهبود تجربه مشتریان در کار با وب‌سایت و داشبورد خدمات ابری زس بوده. برای همین در سال گذشته، طراحی صفحات و پنل‌های خود را متحول ساخته تا تجربه‌ای آسان‌تر و دل‌نشین‌تر برای کاربرانمون رقم بزنیم.

در پنل کاربری جدیدمون، دسترسی‌های بهتری برای مدیریت سرویس‌ها طراحی شده و سرعت ساخت سرورهای ابرای افزایش یافته تا تمامی کاربرها بتونن به راحتی و سرعت بیشتری از امکانات یکپارچه پنل استفاده کنند. و در لایه وب، با توجه به دو دغدغه مهم یکپارچگی و سرعت سایت، تغییراتی اساسی در زیرساخت وب‌سایت ایجاد کردیم.

ما در سال ۹۹ شاهد بهبود ۳۰ درصدی سرعت هارد و رشد ۵.۴ برابری تعداد ماشین‌های مجازی بودیم. همچنین ۱۸۰۰ حمله در روز از سرویس‌های مشتریان دفع شده است.

افزایش ۵ برابری تعداد مشتریانمون باعث شد تا منابع  متناسب با درخواست کاربران گسترش پیدا کنه. از همین روی حافظه ذخیره‌سازی، RAMو CPU به ترتیب ۶.۸، ۵.۳ و ۴.۶ برابر شده‌اند. ۴ دیتاسنتر جدید نیز راه‌اندازی شده و سرعت پردازنده‌ها بهبود ۲۸ درصدی داشته‌اند.

نسخه کامل این گزارش را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

دریافت سرویس تست رایگان

ارتباط با ابر زَس

تلفن:        91078149 –  021

ایمیل:       [email protected]