اخبار

تجربه راه‌اندازی ابرعمومی(ابرٌبا)

ابر زس (XaaS) با بکارگیری نخبگان علمی و متخصصان داخلی مطابق با استانداردهای روز دنیا کلود اختصاصی شرکت ابربا را راه اندازی و قابلیت ارائه به عموم را فراهم آورد

شرکت کهربا، شرکتی ایرانی و مبتنی بر فناوری روز، با تکیه بر نیروی کار متخصص و بهره گیری از علم روز دنیا که در زمینه‌ تولید تجهیزات کنترل حرکت فعالیت می‌کرد، پس از چند سال کسب تجربه در این زمینه تصمیم به راه‌اندازی سرویس ارائه خدمات رایانش ابری گرفت.

در این راستا پس از بررسی راهکارها و تکنولوژی‌های متعدد خارجی و داخلی در این حوزه، و با نگاه ویژه به توانمندی متخصصین داخلی، سرانجام تصمیم به همکاری با شرکت ابر زس (XaaS) که با بکارگیری نخبگان علمی و متخصصان داخلی یکی از بزرگترین و با تجربه‌ترین ارائه دهندگان خدمات ابری در کشور است گرفت. تا مطابق با استانداردهای روز دنیا کلود اختصاصی این شرکت را راه اندازی و قابلیت ارائه به عموم را فراهم آورد.

ابر زس پس از بررسی وبرنامه‌ریزی برای اجرای این پروژه، خدمات مشاوره برای انتخاب نوع و نحوه ارائه سرویس را انجام داد و با تکیه بر دانش متخصصان خود مراحل نصب و راه اندازی این سرویس را در کمترین زمان ممکن اجرا کرد.

و در نتیجه، ارائه خدمات زیرساخت به عنوان سرویس (IaaS)  شرکت کهربا که به طور مستقل با نام تجاری ابربا نامگذاری شده بود به مرحله بهره برداری رسید.

خدمات زیرساختی فناوری اطلاعات بر روی ابر یا Cloud Infrastructure as a Service که به آن به اختصار سرویس IaaS نیز گفته می شود، نوعی از رایانش ابری است که در آن سرویس دهنده مجموعه امکاناتی از قبیل منابع پردازشی، قابلیت‌های ذخیره‌سازی و امکانات شبکه را بصورت آنلاین و خودکار در اختیار کاربران قرار می دهد. تحویل این نوع خدمات آنی بوده و انتخاب منابع مورد نیاز، اعمال تغییرات تقریبا لحظه‌ای در منابع، پرداخت هزینه و سفارشی سازی بوسیله خود کاربر و به عبارت دیگر بصورت Self-Service انجام می‌شود.

از کاربردهای اصلی IaaS می‌توان به اپلیکیشن‌های با ماهیت ابری، کسب و کارهای الکترونیکی، اپلیکیشن‌های سازمانی، محیط‌های توسعه نرم افزار، پردازش بصورت دسته‌ای و اپلیکیشن‌های اینترنت اشیاء (IoT) اشاره نمود.

ابربا  پس از پایان راه‌اندازی زیرساخت‌ها، آغاز به ارائه خدمات زیر شاخه IaaS تحت عنوان سرور مجازی ابری Cloud Virtual Private Server  یا به اختصار VPSو دیتاسنتر مجازی ابری Virtual Private Cloud یا به اختصار VPCنمود. و پشتیبانی لایه دوم ارائه این خدمات بر عهده ابر زس قرار داد.

ابر زس هم اکنون پس از گذشت یک سال از آغاز کار به عنوان یکی از سرویس دهندگان پیشرو در بازار شناخته می‌شود و روز به روز در حال پیشرفت، افزایش منابع، تعدد مشتریان و کسب اعتبار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

دریافت سرویس تست رایگان

ارتباط با ابر زَس

تلفن:        91078149 –  021

ایمیل:       Sales@XaaS.ir