مقالات

موانع کسب و کار‌های اینترنتی

با افزایش تقاضای استفاده از خدمات اینترنتی کسب و کارها تلاش کردند تا راهی به این بازار پیدا کنند.  این در حالی است که کسب و کارها باید با چالش‌ها و خطرات احتمالی آن روبرو شوند.

مبانی انتخاب زیرساخت مناسب

با افزایش تقاضای استفاده از خدمات اینترنتی کسب و کارها تلاش کردند تا راهی به این بازار پیدا کنند.  این در حالی است که کسب و کارها باید با چالش‌ها و خطرات احتمالی آن روبرو شوند. دنیای مجازی اینترنت علاوه بر مزایای فراوانی که در بر دارد و می تواند برای خیلی از شرکت‌ها سکوی پرتاب قرارگیرد، از سوی دیگر قادر است تمامی اعتبار یک کسب وکار را در مدت کوتاهی نابود کند. برای جلوگیری از این پیش آمدها باید مواردی که کسب و کار اینترنتی را تهدید می‌کند مورد بررسی و برای رفع آن راهکاری اندیشید.

در ادامه مواری چند از این پیش‌آمدها و انتخابات را تشریح و برشمردیم:

عدم استفاده از مشاورین متخصص

در بیشتر کشورهای در حال توسعه، فرهنگ استفاده از اینترنت و خدمات اینترنتی به درستی تبیین نشده است و به همین علت بسیاری از کاربران این تکنولوژی، در دام کلاهبرداران و سودجویان گرفتار می‌شوند. برای جلوگیری از این اتفاق باید از متخصصان این دانش استفاده کرد تا بهترین خدمات را در سریعترین زمان به کاربران ارائه نمود.

استفاده از‌هاستینگ غیر معتبر

برای ارائه خدمات مناسب به مشتریان باید بستر مناسبی برای زیر ساخت خدمات تهیه کرد. این درحالی است که در کشور ما تعدد ‌هاستینگ‌ها باعث سردرگمی کسب و کارها شده است و انتخاب بستر مناسب کمی دشوار به نظر می‌رسد. برای انتخاب یک بستر مناسب در ابتدا باید خدمات تحت وب خود و زیرساخت مورد نیاز را آنالیز کرده و با کمک مشاور فناوری متخصص در این کار به تهیه‌ هاست پرداخت.  اما چند نکته کلیدی را باید در انتخاب خود در نظر گرفت تا کسب و کار شما دچار تهدید نشود.

قیمت: این عامل هرچند بسیار مهم و حیاتی است اما نباید انتخاب را تحت تاثیر خود قرار دهد و بعد از بررسی موارد دیگر در انتهای کار مورد بررسی قرار گیرد.

SLA نامناسب: پایداری سرویس از مهمترین معیارها است. البته خیلی از سرویس‌دهندگان ادعا بر داشتن SLA با کیفیت بالا دارند. اما باید دقت کرد که این ادعا در قرارداد ذکر شده باشد تا در صورت بروز اتفاق خسارت شما جبران شود.

استفاده از تکنولوژی روز: این نکته از این جهت حائز اهمیت است که، در صورت تغییر تکنولوژی سرویس شما دچار اختلال می‌شود پس هنگام راه‌اندازی یک سرویس از تکنولوژی روز استفاده کنید تا در آینده با مشکلات عدیده مواجه نشوید

امنیت: سرویسی که انتخاب می کنید باید از امنیت مناسب برخوردار بوده و بتواند از خدمات شما در برابر حملات مختلف محافظت کند.

دسترسی به اینترنت با سرعت بالا: یکی از مهمترین فاکتورهایی که دنیای کسب کارها را به سمت فضای آنلاین سوق داده، سرعت و سهولت در گرفتن خدمات مرد نظر است. پس باید دقت کرد که با گرفتن سرویسی که از سرعت اینترنت بالا سود می‌برد فاکتورهای لازم برای داشتن یک کسب و کار آنلاین را کسب کنید.

پشتیبانی حرفه ای و ۲۴*۷: در هنگام انتخاب سرویس مناسب این نکته باید بسیار در انتخاب شما حائز اهمیت باشد که، در صورت بروز هرگونه مشکل از سمت سرویس دهنده در هر ساعت از شبانه روز پشتیبانی  پاسخگو باشد و دانش کافی برای حل مشکل موجود را داشته باشد.

عدم استفاده از ابزار  pentest برای رفع نقاط ضعف

قبل از لانچ کردن کسب و کار خود در قالب اپلیکیشن یا وب باید از ابزار pentest استفاده کرد تا مشکلات و نقاط امنیتی سیستم شناسایی شود. البته این تست باید در دوره زمانی مثلا سالانه یا هر ۶ ماهه مجددا بررسی شود تا امنیت سیستم شما بررسی و در صورت بروز مشکل آن را مرتفع سازید.

داشتن SEO نامناسب

با افزایش کسب و کارهای اینترنتی باید اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما در لیست اولین پیشنهادهای موتور جستجو قرار دارد. و کاربران در هنگام جستجو در ابتدا با کسب و کار شما مواجه می شوند. البته این کار به سادگی قابل انجام نیست و نیاز به متخصص و استرتژیست دارد تا مسیر شما را تبیین و ایجاد کنند. هرچند هزینه seo برای بعضی از کسب و کارها بالا است اما نباید از آن غافل شد.

وابستگی به یک پلتفرم

در سال‌های اخیر بسیاری از کسب و کارهایی که تنها در یک پلتفرم به ارائه خدمات پرداخته‌اند در یک دوره زمانی دچار مشکل خدمات رسانی شده اند. به عنوان مثال می‌توان از پلتفرم‌های فیس‌بوک و تلگرام نام برد که د رقالب شبکه‌های اجتماعی در دسترس مشتریان بوده اما بعد از فیلترینگ دسترسی کاربران به آن کمتر شده و باعث نقص در خدمات رسانی کسب و کار شده است. برای جلوگیری از این امر ابتدا باید  پلتفرم‌های مختلف را بررسی کنید و مناسب‌ترین پلتفرم را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

عدم ثبات اقتصادی در عرضه کالا

به علت نوسانات دائم ارز در سال‌های اخیر بنگاه‌های اینترنتی قادر به ثبت قیمت در پلتفرم خود نمی‌باشند، واین امر باعث افزایش فرآیند تماس تلفنی در بنگاه‌های اینترنتی شده است که این برخلاف بازار اینترنتی است و باعث ضرر کسب و کارهای اینترنتی است.

عدم آنالیز بازار عرضه و تقاضا

بعضی از کسب و کارها بدون آنالیز بازار اینترنتی خدمات یا سرویس خود اقدام به ایجاد بازر اینترنتی می‌کنند برای استفاده بهینه از محیط اینترنت در ابتدا باید نوع خدمات و رقبای موجود و قدرت رقبا بررسی شود هم چنین نسبت به آینده آن خدمت یا سرویس باید یک پیش بینی نسبی صورت گیرد سپس به ایجاد بازار پرداخت یکی از اموری که می شود به صاحبان کسب و کارها ویشنهاد کرد بررسی بازار خارج از کشور است مخصوصا -کشورهای توسعه یافته زیرااکثر استارتاپ‌های در کشورهای در حال توسعه مقیاس کوچکی از همان کسبر و کار در کشورهای توسعه یافته است.

عدم استفاده از دیجتال مارکتینگ

با استفاده علم دیجیتال مارکتینگ رشد و توسعه کسب و کار شما روز افزون خواهد شد برای این کار باید از متخصصین این علم استفاده کنید.

تبلیغات نامناسب با محتوای ضعیف

هر چقدر نام برند شما بیشتر در ذهن مخاطبان قرار گیرد درصد شما از سهم بازار بیشتر می شود. هم چنین برای معرفی خود و یا خدمات خود از محتوای مناسب استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

دریافت سرویس تست رایگان

ارتباط با ابر زَس

تلفن:        91078149 –  021

ایمیل:       [email protected]