مقالات

پیام‌رسانی سازمانی

با گسترش شبکه‌های ارتباطی، سازمان‌ها برای حفظ امنیت و داشتن یک محیط خصوصی رو به سمت سامانه‌های سازمانی آوردند. میل و چت سازمانی از این نوع سامانه‌ها هستند

پیام‌رسان‌ سازمانی و کلود

در دنیای تکنولوژی، ارتباطات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تلفن،ایمیل،ماهواره و شبکه‌های اجتماعی از مصادیق بارز این امر هستند و انواع مختلفی از هر کدام را می‌توانید به سادگی یافت کنید. سرورهای کلودی امروزه منبع بی‌نهایتی به کاربران جهت استفاده و سرویس دهی به کاربران است.با گسترش روزمره شبکه‌های ارتباطی، سازمان‌ها برای حفظ امنیت و داشتن یک محیط خصوصی رو به سمت سامانه‌های سازمانی آوردند. میل و چت سازمانی دو نمونه از این نوع سامانه‌ها هستند که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده‌اند. اهمیت این دو آنقدر زیاد است که از این گزینه‌ها به عنوان عناصر تبلیغاتی و بالاتر از آن هویت سازمانی نام برده می‌شود.به همین علت در این نوشتار قصد داریم تا چند نمونه از برنامه‌های چت سازمانی را به شما معرفی کنیم.

Rocket.Chat

ROCKET.CHAT  یکی از محبوبترین سرورهای چت که طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. علت اصلی محبوبیت این نرم افزار را می‌توان متن باز بودن آن دانست. اما علاوه بر این مزیت از ویژگی‌های دیگری نیز برخوردار است. از آن جمله می‌توان به ظاهر کاربر پسند، امکان ساخت کانال و ایجاد گروه نام برد. در این پیام رسان شما قادرید به راحتی به هرکدام از دوستانتان مستقیم پیام دهید.البته این برنامه کاملا رایگان هم نیست و شما برای اینکه هشدار دهنده آن را فعال کنید باید هزینه پرداخت کنید.البته شما به صورت رایگان ماهانه از  ۱۰۰۰۰ نوتیفیکیشن برخوردارید.از مزایای دیگر این برنامه قابلیت پشتیبانی از گوشی‌های همراه و کامپیوترهاست. همچنین برای نصب آن روی سیستم نیازی به اتصال به گوشی نیست.(مانند واتساپ)نکته دیگر این که نصب و به روز رسانی این برنامه، نیاز به متخصص دارد و شما با زدن یک کلیک قادر به آپدیت نیستید.

IRC

یکی از قدیمیترین پیام رسان‌ها که برنامه نویس‌ها معمولا طرفدار آن هستند. سرعت بالای این پیام رسان و  real timeبودن آن از مزایای این برنامه است. البته ظاهر قدیمی آن کمی با سلیقه کاربران جور در نمی‌آید.در این برنامه از اتاق‌های گفتگو، سالن‌های چت و پیغام‌های مستقیم بهره می‌برید. اتاق‌های گفتگو با #و سالن چت با ## مشخص شده است.اما سوالی که پیش می‌آید این است که چرا این برنامه هنوز طرفدار دارد؟جواب این است که این پیام رسان محل تجمع بسیاری از پروژه های منبع باز است. پس اگر طرفدار برنامه های منبع باز هستید بهتر است عضو این برنامه شوید.برای استفاده از این بر نامه از Riot.im استفاده کنید.

Zulip

یکی دیگر از پیام رسان‌های محبوب  zulipاست که علاوه بر کانال چت روم و پیام مستقیم، امکان ارسال شکلک و ویدیو را دارد. همچنین از LaTeX برای به اشتراک گذاری فرمول‌ها یا معادلات ریاضی و برای برجسته سازی و کد نویسی از Markdown استفاده می‌کند.از ویژگی های بارز این برنامه چند پلتفرمی بودن این برنامه است و اتصال آن به GITHUB که شاید بزرگترین امتیاز آن باشد.جدا از بحث رایگان بودن zulip برای بعضی از ویژگی‌های آن باید هزینه پرداخت کنید. به عنوان مثال برای اشتراک فضای ذخیره سازی یا استفاده از LDAP نیاز به پرداخت هزینه است.

lets chat

برنامه‌ای برای سازمان‌های کوچک که از node.js و mongodb استفاده می‌کند. مزیت این برنامه نسبت به برنامه‌های دیگر روش احراز هویت آن است. شما می توانید ازLDAP و Kerberos برای شناسایی کاربران استفاده کنید. همچنین می‌توانید سابقه کاربران را بررسی کنید. کد این سرویس را به راحتی می‌توانید از GITHUB دریافت کنید.

Lync Server

اگر از برنامه‌‌های کرک شده یا پولی استفاده می‌کنید، یکی از بهترین برنامه‌ها که می‌تواند تمام احتیاجات شما را مرتفع کندlync server است. یکپارچگی این برنامه، با برنامه‌های دیگر مانند exchange ،sharepointو … از مزایای این برنامه است. البته این برنامه منابع زیادی نیاز دارد. اما قابلیت‌های بسیاری دارد که از آن جمله می توان به چت سازمانی، وب کنفرانس سازمانی و تقویم اشاره کرد. همچنین شما می توانید با استفاده از قابلیت کنترل پروژه این برنامه، پروژه‌های خود را کنترل کنید.

چت سازمانی و ابر

اگر سازمان شما کارمندان زیادی دارد، بهتر است از سرورهای کلود استفاده کنید .مزیت استفاده از کلود برای سازمان این است که سرعت بالایی را برای کاربران شما به ارمغان می‌آورد. کلود با استفاده از تکنولوژی ابری قادر است در هنگام ترافیک بالا به کمک شما بیاید و مانع از توقف سرویس شما شود.در lync server کلود آژور می تواند امکانات بسیاری به شما بدهد البته سرورهای ابری ایران نیز می توانند به شما در این امر کمک بسیاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

دریافت سرویس تست رایگان

ارتباط با ابر زَس

تلفن:        91078149 –  021

ایمیل:       Sales@XaaS.ir