مقالات

بهترین ابزارهای کلاینت SSH مک او اس

بهترین ابزارهای کلاینت SSH مک او اس کدام‌اند و چه قابلیت‌هایی دارند؟ در این مقاله از ابر زَس با این ابزارها آشنا می‌شوید و می‌توانید به لینک دانلود آنها دسترسی داشته باشید.

SSH یا Secure Shell یک پروتکل شبکه است که امکان دسترسی به دستگاه‌های دیگر را با استفاده از یک اتصال رمزگذاری شده در سطح شبکه یا اینترنت فراهم می‌کند. اما کدام کلاینت‌های SSH برای مک بهترین گزینه به شمار می‌روند؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

ترمینال (Terminal)

بهترین ابزارهای کلاینت ssh مک او اس - ترمینال

به عنوان بهترین ابزارهای کلاینت SSH مک او اس، می‌توان به ترمینال (Terminal) اشاره کرد؛ برنامه‌ای که از قبل در سیستم‌عامل مک نصب شده و به شما امکان می‌دهد که به ابزار کلاینت SSH داخلی آن دسترسی داشته باشید و آن را اجرا کنید. برای دسترسی به ترمینال مک کافی است کلمه «Terminal» را در قسمت Spotlite Search جستجو کرده یا در پوشه Utilities پیدا کنید.

با استفاده از Terminal می‌توانید از طریق اتصال SSH با وارد کردن دستور ssh user@IP-Address و جایگزین کردن IP-Address با آدرس آی‌پی سرور و جایگزینی user با نام کاربری، از راه دور به سیستم دیگری دسترسی پیدا کرده و دستوراتی را برای دسترسی به فایل‌ها و اجرای برنامه‌ها در سرور وارد کنید. ابزار Terminal مبتنی بر متن (Text-Based) است و هیچ سیستم گرافیکی برای این کار وجود ندارد؛ بنابراین برای دسترسی به سیستم دیگر کافی است دستورات خود را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید. این ابزار کاملاً رایگان است.

ویژگی‌های Terminal:

  • کاملا مبتنی بر متن
  • بدون رابط کاربری گرافیکی
  • اجرا با استفاده از کامندها

iTerm2

بهترین ابزارهای کلاینت ssh مک او اس - iterm2

iTerm2 یکی دیگر از بهترین ابزارهای کلاینت SSH مک او اس است که به‌عنوان جایگزین کامل Terminal شناخته می‌شود. این ابزار با استفاده از قابلیت‌هایی که دارد می‌تواند با چند دستور ساده به سرورها دسترسی داشته باشد. این کلاینت علاوه بر امکان برقراری اتصالات SSH، در مقایسه با ترمینال، از قابلیت‌های کاربردی بیشتری بهره می‌برد.

کلاینت iTerm2 از split panes پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید چندین پنجره ترمینال را باز و هم‌زمان روی آن‌ها کار کنید. همچنین می‌توانید یک بخش خاص از متن یا کد را در اپلیکیشن جستجو کنید تا به راحتی به همان پنجره‌ای بروید که متن در آن قرار دارد.

در iTerm2 به تاریخچه کپی‌ها دسترسی دارید. همچنین با ویژگی Instant Replay این امکان را فراهم می‌کند که به عقب برگردید و متنی را که حذف کرده‌اید یا تغییر داده‌اید، بازیابی کنید.

iTerm2 در ارتباط مبتنی بر SSH به سادگی به شما نشان می‌دهد که در کدام دایرکتوری هستید. همچنین به شما امکان می‌دهد با فشار دادن کلیدهای Shift + Cmd + Up یا Shift + Cmd + Down به دستورات قبلی برگردید. این ابزار دایرکتوری‌هایی را که بیشتر از همه در اتصالات SSH استفاده می‌کنید، پیدا می‌کند؛ بنابراین به‌سرعت می‌توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. از دیگر قابلیت‌های این برنامه می‌توان به مواردی مانند سوییچ کردن سریع بین پروفایل‌ها و استفاده از سطوح مختلف دسترسی اشاره کرد.

ویژگی‌های iTerm2:

  • امکان باز کردن چندین پنجره به طور همزمان
  • کپی و Paste کردن بسیار آسان
  • قابلیت تکمیل خودکار کد

دانلود اپلیکیشن iTerm2 از وب‌سایت

ترمیوس (Termius)

ترمیوس (Termius)

ترمیوس (Termius) از بهترین ابزارهای کلاینت SSH مک او اس است که نه‌تنها روی کامپیوترهای مک، ویندوز و لینوکس، بلکه روی موبایل‌ها نیز کار می‌کند. برخی از ویژگی‌های Termius در نسخه رایگان وجود دارند، اما اگر می‌خواهید به تنظیمات کامل‌تری دسترسی داشته باشید، باید نسخه Premium را خریداری کنید.

کلاینت Termius مانند iTerm2 جایگزینی برای Terminal نیست، اما به طور مشابه از ویژگی تکمیل خودکار بهره می‌برد و توانایی ذخیره دستورات پرکاربردی را دارد که در سرور SSH به اشتراک گذاشته می‌شود. همچنین این ابزار دارای رابط کاربری گرافیکی برای SFTP (پروتکل انتقال امن فایل) است؛ بنابراین می‌توانید بدون نیاز به استفاده از کامند لاین، فایل‌ها را از طریق اتصال SSH در Termius بارگذاری و دانلود کنید. البته باید اشاره کرد که برای استفاده از قابلیت‌های SFTP باید هزینه ماهانه ۱۰ دلار را بپردازید. علاوه بر این نسخه‌ای که تیم‌ها می‌توانند به طور همزمان از آن استفاده کنند، ۲۰ دلار در ماه برای هر عضو تیم و ۳۰ دلار به ازای هر کارمند برای استفاده تجاری هزینه دارد. با این حال نسخه رایگان آن نیز یک ابزار کلاینت SSH مک او اس خوب محسوب می‌شود.

ویژگی‌های Termius:

  • اجرا در سیستم‌عامل‌های مک، ویندوز، لینوکس و حتی موبایل
  • توانایی به‌خاطر سپردن دستورات پرکاربرد
  • قابلیت انتقال فایل‌ها با رمزگذاری

دانلود اپلیکیشن Termius از وب‌سایت

دانلود اپلیکیشن Termius از اپ استور

هایپر (Hyper)

اپلیکیشن هایپر برای اتصال SSH

هایپر یکی دیگر از برنامه‌های منبع‌باز است که می‌تواند از طریق اینترنت روی مک نصب شود. این ابزار یک برنامه شخص ثالث است که با برخی از دستورات ساده می‌تواند به‌راحتی به رایانه‌ها و فایل‌های ذخیره شده دسترسی پیدا کند. استفاده از گرافیک در این برنامه بسیار کمتر است و بیشتر شبیه کلاینت ترمینال به نظر می‌رسد.

ویژگی‌های Hyper:

  • نصب و استفاده کاملاً رایگان
  • سرعت قابل‌توجه اپلیکیشن
  • مبتنی بر رابط خط فرمان

دانلود اپلیکیشن Hyper از وب‌سایت

رویال تی اس ایکس (Royal TSX)

اپلیکیشن Royal TSX به عنوان کلاینت SSH مک او اس

از دیگر برنامه‌هایی که در لیست بهترین ابزار کلاینت SSH مک او اس قرار می‌گیرد، می‌توان به Royal TSX اشاره کرد. رویال TSX برای نصب و استفاده رایگان است، اما برخی از ویژگی‌ها این کلاینت رایگان نیست. به همین دلیل اگر قصد دارید از قابلیت‌های بیشتر برنامه استفاده کنید، باید عضویت خود را ارتقا دهید.

رویال TSX از پروتکل‌های RDP، VNC و SFTP پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این رابط کاربری مرتب، کامل و قابل درکی دارد.

ویژگی‌های Royal TSX:

  • قابلیت باز کردن چندین پنجره ترمینال
  • امکان دسترسی همزمان به چندین دسکتاپ به طور همزمان
  • امکان اجرای برنامه‌های کاربردی دستگاه متصل

دانلود اپلیکیشن Royal TSX از وب‌سایت

Codinn Core Shell

اپلیکیشن Core Shell به عنوان کلاینت SSH

کلاینت Codinn Core Shell از دیگر برنامه‌هایی است که در لیست بهترین ابزارهای SSH مک او اس قرار می‌گیرد. از مهم‌ترین قابلیت‌های Core Shell این است که با رابط گرافیکی در کنار رابط کاربری مبتنی بر کامند لاین ارائه می‌شود. این اپلیکیشن همچنین با Keychain مک او اس، که ابزاری برای نگه‌داری امن رمزهای عبور است، سازگاری دارد. از قابلیت‌های دیگر می‌‌توان به امکان تگ ‌گذاری اتصالات برای پیدا کردن ساده‌تر اشاره کرد.

ویژگی‌های Codinn Core Shell:

  • ارائه با OpenSSH داخلی
  • برای برقراری ارتباط باید لاگین کنید.
  • قابلیت اتصال خودکار

دانلود اپلیکیشن Codinn Core Shell از وب‌سایت

دانلود اپلیکیشن Codinn Core Shell از اپ استور

ترمینال ZOC Terminal

اپلیکیشن ZOC

کلاینت ZOC Terminal یکی دیگر از برنامه‌های مهم SSH Client است که باید در دستگاه خود نصب کنید. این ابزار قابل‌اعتماد بوده و از رمزگذاری بهره می‌برد. همچنین می‌توانید چندین پنجره ترمینال را در برنامه باز کنید.

یکی دیگر از شبیه‌سازهای ترمینال که به‌عنوان یک کلاینت SSH Mac به‌خوبی کار می‌کند، ZOC Terminal است. این کلاینت به شما امکان می‌دهد چندین تب ترمینال را باز و کدهای آن را رنگ کرده تا به خود یادآوری کنید که به چه چیزی و کجا متصل هستید. همچنین برای دسترسی سریع یک address book از پوشه‌ها و هاست‌ها را جمع‌آوری می‌کند. شما به‌راحتی می‌توانید در میان دستوراتی که در ترمینال ZOC وارد کرده‌اید به عقب برگردید و هر آنچه را که در یک session وارد کرده‌اید نیز مشاهده کنید؛ بنابراین می‌توانید در یک session به عقب برگردید یا از همان دستورات بارهاوبارها به همان سرعتی که نیاز دارید استفاده کنید.

ویژگی‌های ترمینال ZOC:

  • عملکرد بسیار سریع
  • کدهای رنگی برای نشان دادن هر پنجره
  • امکان سفارشی‌سازی میان‌برهای صفحه‌کلید

دانلود اپلیکیشن ZOC Terminal از وب‌سایت

Secure Shell

اپلیکیشن Secure Shell

Secure Shell برنامه‌ای است که به‌عنوان یک افزونه مرورگر گوگل کروم ارائه می‌شود و به همین دلیل می‌‌توان گفت که یک اپلیکیشن سبک است. این افزونه از رمزنگاری، SFTP پشتیبانی می‌کند.

ویژگی‌های Secure Shell:

  • اجرا روی مرورگر کروم
  • پشتیبانی از سرور SSH با پراکسی
  • کاملاً رایگان

دانلود افزونه Secure Shell از وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

دریافت سرویس تست رایگان

ارتباط با ابر زَس

تلفن:        91078149 –  021

ایمیل:       Sales@XaaS.ir