مقالات

معرفی بهترین ابزارهای کلاینت SSH آیفون و آیپد

بهترین ابزارهای کلاینت SSH آیفون و آیپد کدام‌اند؟ در حال حاضر اپلیکیشن‌های کلاینت SSH آیفون و آیپد متنوعی در اپ استور وجود دارند؛ به همین دلیل انتخاب بهترین گزینه از بین آن‌ها دشوار است. در این مقاله از بلاگ ابر زس به شما کمک می‌کنیم با بهترین برنامه‌های SSH آیفون و آیپد و نیز ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوید.

یکی از بهترین روش‌های اتصال به سرورها به ویژه سرورهای لینوکسی، متصل شدن از طریق پروتکل SSH است. SSH یا Secure Shell یک پروتکل شبکه رمزنگاری شده است که به کمک آن می‌توان به سرور ابری نیز دسترسی داشت.

۱. Prompt

اپلیکیشن SSH کلاینت آیفون و آیپد - پرامپت ۳

ابزار Prompt از محبوب‌ترین کلاینت‌های SSH رایگان برای کاربران آیفون به شمار می‌رود. استفاده از این ابزار به شما کمک می‌کند تا سرورها، کلیدهای امنیتی، دستورات و کلیدهای خصوصی خود را در دستگاه‌های مختلف همگام‌سازی کنید و تسکی را که روی یک دستگاه دیگر شروع کرده‌اید، در دستگاه دیگر ادامه دهید.

با استفاده از رابط کاربری گرافیکی کلاینت Prompt می‌توانید سرورها را اضافه، تنظیمات کلاینت SSH را سفارشی‌سازی و کلیدهای خصوصی را مدیریت کنید. همچنین در داشبورد این ابزار می‌توانید تمامی سرورهایی را که به ترمینال اضافه کرده‌اید، مشاهده کنید. این اپلیکیشن علاوه بر آیفون و آیپد، برای مک او اس نیز در دسترس است.

ویژگی‌های Prompt:

  • امکان ذخیره‌سازی دستورات و متون به‌صورت کلیپ و دسترسی سریع به آنها از طریق کیبورد
  • امکان قفل کردن اپلیکیشن از طریق فیس‌آی‌دی
  • ایجاد یک کلید خصوصی برای اتصال دوم بدون قطع اتصال موجود
  • استفاده از تب بار و کشیدن انگشت از لبه نمایشگر برای جابجایی بین اتصالات

دانلود اپلیکیشن Prompt از اپ استور

۲. ترمیوس (Termius)

اپلیکیشن SSH کلاینت آیفون و آیپد - ترمیوس

ترمیوس (Termius) از بهترین ابزارهای کلاینت SSH آیفون محسوب می‌شود که علاوه بر اتصال SSH، از پروتکل‌های اتصال سرور از راه دور مانند Telnet ،Mosh و SFTP در کنار Port Forwarding را نیز فراهم می‌کند. صفحه‌کلید مجازی آن در آیفون و آیپد، تمامی کلیدهای ویژه موردنیاز برای ارسال کدها به سرورهای راه دور را دارا است.

کلاینت Termius از صفحه‌کلیدهای بلوتوث iOS نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین رابط کاربری تب‌دار Termius شما را قادر می‌سازد روی چندین سرور از جمله سرورهای اشتراکی کار کنید. ترمیوس از قابلیت نمایش داشبوردهای سرور یا کد در کنار هم پشتیبانی می‌کند تا بتوانید کارایی سرور یا کدهای خود را در کنار هم مشاهده و مقایسه کنید.

از قابلیت‌های این ابزار می‌توان به Cloud vault اشاره کرد. با استفاده از این ویژگی می‌توانید تمامی داده‌های خود را در یک vault رمزگذاری شده نگه دارید که دسترسی به آن‌ها تنها از طریق سیستم‌های شما امکان‌پذیر است. این ابزار رایگان است اما برخی از قابلیت‌های آن از جمله Cloud vault از طریق پرداخت دوره‌ای فعال می‌شود.

ویژگی‌های Termius:

  • تاریخچه دستورات ترمینال
  • امکان ایجاد کلیدهای میان‌بر برای اسکریپت‌ها و دستورات شل
  • استفاده از Cloud vault برای به‌اشتراک‌گذاری آنلاین گواهینامه‌ها
  • تکمیل خودکار کد و اسکریپت در برنامه ترمینال

دانلود اپلیکیشن Termius از اپ استور

۳. a-Shell

a-Shell

هنگامی‌ که روی برنامه‌نویسی لوکال در iOS کار می‌کنید یا به یک شبیه‌ساز ترمینال لوکال برای سرورهای راه دور نیاز دارید، کلاینت SSH آیفون a-Shell گزینه عالی به شمار می‌رود. این کلاینت به شما کمک می‌کند تا با استفاده از یک رابط خط فرمان بومی یونیکس، تمام دستورات یونیکس را روی iPad یا iPhone اجرا کنید.

علاوه بر این، با استفاده از a-Shell می‌توانید برنامه‌ها یا سرورهای iOS را به‌صورت لوکال با استفاده از زبان‌های مختلف مانند جاوا اسکریپت، پرل، لوآ، سی، سی پلاس پلاس، پایتون و… برنامه‌نویسی کنید. برنامه a-Shell از قابلیت مالتی ویندوز (multi-window) آیفون استفاده می‌کند، به این معنا که می‌توانید در پنجره‌ای فایل‌های خود را با vim ویرایش کنیدو در پنجره دیگر آنها را با پایتون پردازش نمایید.

ویژگی‌های a-Shell:

  • سازگاری با Shortcuts و اجرای خودکار دستورات، انتقال فایل، دانلود فایل و… با استفاده از Shortcuts و a-Shell
  • قابلیت پشتیبانی از زبان‌های برنامه‌نویسی Python ،JavaScript ،C++ ،C و Lua
  • پشتیبانی از قابلیت Multi-Window

دانلود اپلیکیشن a-Shell از اپ استور

۴. xTerminal

xTerminal

یکی دیگر از بهترین ابزارهای کلاینت آیفون، xTerminal است. از قابلیت‌های این کلاینت می‌توان به کنسول تعاملی آن اشاره کرد که امکان تایپ سریع‌تر کدها و ایجاد یک اتصال ایمن را برای سرورهای راه دور یا مشترک را فراهم می‌کند. در صفحه کلید مجازی xTerminal، با استفاده از کلیدهای Ctrl، جهت‌ها و دیگر کلیدهای ویژه، می‌توانید اسناد اسکریپت یا کد را با ویرایشگرهای Vim/Vi ویرایش کنید.

همچنین با استفاده از xTerminal می‌توانید سرعت فرایند مدیریت سرورها را با ایجاد، سازماندهی و برچسب‌گذاری اسنیپت‌ها بهبود بخشید. اسنیپت‌ها فهرستی از کدهایی هستند که اغلب در یک کلاینت ترمینال SSH اجرا می‌کنید؛ بنابراین، برای اجرای کد بدون خطا در سرور از راه دور، می‌توانید به‌جای حافظه خود، بیشتر به فضای ذخیره‌سازی برنامه اعتماد کنید و به این ترتیب احتمال خطاهای اجرای کدها را کاهش دهید. این اپلیکیشن رایگان است اما امکان فعال کردن نسخه پرو از طریق پرداخت وجود دارد.

ویژگی‌های xTerminal:

  • اجرای دستورات در سرورهای مختلف به‌صورت دسته‌ای
  • امکان ذخیره فهرست کدهای پر استفاده
  • پشتیبانی از ویرایشگرهای Vim/Vi

دانلود اپلیکیشن xTerminal از اپ استور

۵. Blink Shell

Blink Shell

Blink Shell از بهترین ابزارهای کلاینت SSH آیفون با پشتیبانی داخلی Microsoft Visual Studio Code است. با استفاده از قابلیت Mosh شما می‌توانید اتصال شبکه را در حین حرکت تغییر دهید؛ در حالی که اتصالات سرور همچنان آنلاین باقی بمانند. همچنین این ویژگی تضمین می‌کند که اتصال پس از ریستارت یا به خواب رفتن دستگاه قطع نمی‌شود یا به تاخیر نمی‌افتد.

ویژگی‌های Blink Shell:

  • ایجاد برنامه‌ها در یک سرور از راه دور با استفاده از ماژول VS Code
  • ایجاد پروژه‌های نرم‌افزاری یا برنامه‌نویسی به‌صورت لوکال با استفاده از منابع سخت‌افزاری آیفون و آیپد
  • قابلیت پشتیبانی از کلیدهای Ed25519 ،ECDSA ،DSA و RSA

دانلود اپلیکیشن Blink Shell از اپ استور

۶. ISH app

برنامه ISH یک کلاینت ترمینال است که کل محیط شل لینوکس را به آیفون یا آیپد شما می‌آورد. برنامه ISH برای شبیه‌سازی ترمینال لینوکس، از شبیه‌ساز usermode x86 استفاده می‌کند. به‌محض نصب و راه‌اندازی برنامه، ترمینال Alpine برای لینوکس را دریافت خواهید کرد.

این برنامه، یک کلاینت ترمینال سبک و مبتنی بر busybox و musl libc است؛ بنابراین می‌توانید سریع‌تر و بدون فشار آوردن به سخت‌افزار آیفون یا آیپد کد نویسی کنید.

ویژگی‌های ISH app:

  • دارای صفحه‌کلید مجازی با کلیدهایی مانند Tab ،Ctrl ،Esc و جهت‌ها
  • امکان ویرایش فایل‌ها با استفاده از sed و cat

دانلود اپلیکیشن ISH از اپ استور

۷. iTerminal

iTerminal

iTerminal یک کلاینت ساده و در عین حال قدرتمند Telnet و SSH در آیفون است. برای امنیت بیشتر هنگام اتصال به سرورهای راه دور می‌توانید از یک نام کاربری و رمز عبور در کنار احراز هویت کلید خصوصی از طریق SSH استفاده کنید.

با استفاده از این کلاینت می‌توانید لیستی از سرورهای را که از راه دور مدیریت می‌کنید، تهیه کنید. همچنین این ابزار از وارد کردن و انتقال فایل‌ها به iCloud Drive پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این امکان مدیریت کلید خصوصی و کلیدهای PEM و PPK رمزنگاری شده تا ۴۰۹۶ بیت را دارد.

این اپلیکیشن رایگان است اما برای عدم نمایش تبلیغات لازم است نسخه پریمیوم یا پرو آن را خریداری کنید.

ویژگی‌های iTerminal:

  • قابلیت پشتیبانی از اتصال از طریق پروکسی سرور Socks 5
  • تاریخچه تسک‌های اخیر
  • پشتیبانی از کیبورد بلوتوث

دانلود اپلیکیشن iTerminal از اپ استور

۸. SecureCRT (غیر رایگان)

بهترین اپلیکیشن‌های کلاینت SSH آیفون و آیپد - SecureCRT

Secure CRT یک برنامه ترمینال SSH برای آیفون و آیپد است که به دلیل قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد در لیست بهترین ابزارهای کلاینت SSH آیفون قرار می‌گیرد. با SecureCRT، می‌توانید به‌راحتی از آیفون و آیپد به سیستم‌های لینوکس یا یونیکس متصل شوید.

ویژگی مدیریت پیشرفته Sessionها به شما امکان می‌دهد پوشه‌هایی را برای sessionها ایجاد کرده و آن‌ها را از نسخه دسکتاپ SecureCRT وارد کنید. همچنین با استفاده از این برنامه می‌توانید از چندین session به طور همزمان استفاده کنید.

شبیه‌سازهای مختلفی مانند ANSI ،VT100/102/220 ،Wyse 50/60 ،SCO ANSI، کنسول لینوکس و Xterm در این ابزار وجود دارند. قیمت این اپلیکیشن ۹.۹۹ دلار است.

ویژگی‌های Secure CRT:

  • پشتیبانی از شبیه‌سازی‌هایی مانند VT100/102/220 ،ANSI ،SCO ANSI ،Wyse 50/60 ،Xterm و کنسول لینوکس
  • سفارشی‌سازی تنظیمات session برای فایروال‌ها، داده‌های ورود، احراز هویت، شبیه‌سازی، ANSI، فونت و …
  • وارد کردن sessions از نسخه دسکتاپ SecureCRT
  • امکان سازماندهی Sessionها در پوشه‌ها
  • عیب‌یابی اتصالات با گزینه‌های trace

 

دانلود اپلیکیشن Secure CRT از اپ استور

۹. SimpleSSH (غیر رایگان)

بهترین اپلیکیشن‌های کلاینت SSH آیفون و آیپد - Simple SSH

Simple SSH از بهترین ابزارهای کلاینت SSH قدرتمند برای iPhone و iPad به شمار می‌رود. شرایطی را تصور کنید که در حال راه رفتن هستید و نمی‌توانید کارهای پیچیده روی شل انجام دهید، اما از طرفی باید دستوری را اجرا یا گزارشی را مشاهده کنید تا بدانید چه اتفاقی در حال رخ دادن است. اینجاست که کلاینت SimpleSSH کار را برای شما آسان می‌کند.

ابزار SimpleSSH دارای یک رابط کاربری ساده و بصری است. کلیدهای میانبر Ctrl ،Tab، جهت بالا، پایین، راست و چپ در صفحه‌کلید مجازی برنامه وجود دارند. همچنین برای انجام دستورات بیشتر می‌توانید از کتابخانه اسکریپت استفاده کنید.

ویژگی‌های Simple SSH:

  • مرور سریع و آسان فایل‌ها
  • اجرای دستورات تنها با یک ضربه
  • دریافت دستورات بیشتر از کتابخانه اسکریپت
  • ترمینال اولیه برای تست کامندها
  • احراز هویت از طریق کلید خصوصی یا رمز عبور

دانلود اپلیکیشن Simple SSH از اپ استور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

دریافت سرویس تست رایگان

ارتباط با ابر زَس

تلفن:        91078149 –  021

ایمیل:       Sales@XaaS.ir