مقالات

دیتاسنتر ابری چیست؟

دیتاسنتر ابری زس به شما این امکان را می دهد که فضایی پردازشی، از زیرساخت ابری زس را فراهم کنید و با کمک منابع سخت افزاری اختصاص داده شده یک شبکه مجازی تعریف کنید

دیتاسنتر ابری زس

سرویس دیتاسنتر ابری زس به شما این امکان را می دهد که فضایی پردازشی، از زیرساخت ابری زس را برای خود فراهم کنید و با استفاده از منابع سخت افزاری اختصاص داده شده بتوانید یک شبکه مجازی تعریف کرده و سپس سرورهای مورد نیازتان را ایجاد کنید.

شما کنترل کامل بر اجزای شبکه ایجاد شده شامل: Subnetting، مدیریت VLAN، پیکربندی Routing شبکه و Firewall دارید. همچنین مدیریت کامل هارد دیسک‌ها در اختیار شماست به این معنا که می توانید هر تعداد دیسک مجازی SSD با میزان فضای دلخواه ایجاد کنید و به راحتی آن ها را  به سرورها متصل و حتی میان سرورها جابجا کنید.

پیکربندی دیتاسنتر

شما می توانید به راحتی پیکربندی شبکه دیتاسنتر ابری خود را تغییر دهید. برای مثال می توانید یک شبکه مخصوص سرویس‌هایی که باید از اینترنت قابل دسترسی باشند مانند: Web Server ایجاد کنید و شبکه‌ای دیگر برای سرویس‌هایی که معمولا نیاز به دسترسی از اینترنت ندارد مانند Database سرور را در یک شبکه مجزا ایجاد کنید.

شما میتوایند با فایروال ابری لایه‌های امنیتی ایجاد کنید که توسط Security groups قابل اجرا می‌باشد. یکی دیگر از مزیت‌های این ویژگی امکان اعمال برای هر ماشین مجازی به صورت مجزا است.
تمامی امکاناتی که در یک دیتاسنتر فیزیکی وجود دارد، در دیتاسنتر ابری زس با چند کلیک قابل پیاده سازی و اجراست.

در بخش زیر به برخی مزایای این سرویس اشاره می کنیم:

امنیت

دیتاسنتر ابری زس قابلیت های پیشرفته امنیتی را دارا می باشد از جمله فایروال های فیزیکی چند لایه ای در دیتاسنترها برای فیلتر کردن ترافیک ورودی و خروجی و جلوگیری از حملات مخرب در سطح اینترنت.مراکز داده متعدد و وجود مکانیزم های پیشرفته Live Migration، پایداری بالایی در سرویس ایجاد می کند، همچنین وجود مکانیزم های امنیتی چند لایه ای، اطلاعات را در امن ترین حالت ممکن نگهداری می کند و دسترسی ها قابل کنترل می باشد، اطلاعات نیز در چند لایه سخت افزاری مختلف نوشته و نگهداری می شود.

سادگی و کاهش هزینه

به راحتی و کمتر از 55 ثانیه می توانید از ابرزس دیتاسنتر ابری خود را با منابع دلخواه دریافت نمایید. با پرداخت به روش “Pay as you go” هزینه های راه اندازی، مدیریت و نگهداری سیستم ها کاهش پیدا می کند و تنها بابت مصرف واقعی هزینه پرداخت می شود.

در بخش زیر به قابلیت های فنی این سرویس اشاره می کنیم:

اتصال سرور ها به اینترنت  با استفاده از مکانیزم NAT.
با استفاده از این امکان می توانید سرور هایی که نباید مستقیم از اینترنت قابل دسترسی باشند را به اینترنت متصل نمایید.

استفاده از IP شناور، در هر زمان می توان IP سرور ها را جابجا کرد.

استفاده از security group  برای ایجاد لایه های امنیتی.

Auto Scale منابع زیرساخت ابری.

ایجاد شبکه های نرم افزاری SDN.

ایجاد و مدیریت دیسک های مجازی.

قابلیت استفاده ازLoad Balancer برای تقسیم ترافیک بین ماشین های مجازی( مناسب برای کسب و کارهایی با تعداد درخواست زیاد از سمت مشتری).

قابلیت استفاده از API برای مدیریت سرورها به صورت حرفه‌ای.

امکان پشتیبان گیری خودکار از تمامی ماشین های مجازی و اطلاعات ذخیره شده.

پرداخت هزینه ها به صورت pay as you go به معنای پرداخت به میزان استفاده .
–  (با استفاده از این روش شما تنها هزینه ی منابع در حال استفاده را می پردازید. به طور دقیقتر زمانی که مصرف کمتری دارید بنابراین سرور استفاده کمتری از منابع دارد و در نتیجه هزینه کمتری از کیف پول کسر می شود. و با بالا رفتن مصرف شما به همان تناسب هزینه سرور را پرداخت خواهید کرد)

دیتاسنتر ابری کجا به ما کمک می کند؟

قابلیت پشتیبانی از برنامه های آنلاین با تعداد کاربر بالا:

دیتاسنترابری با وجود مکانیزم های Auto Scale و توزیع بار دغدغه ی پشتیبانی تعداد کاربران بالا را برای مدیران کاملا برطرف می کند. با رصد مصرف منابع در سرورها در صورت بالا رفتن مصرف، به صورت اتوماتیک به منابع سرور اضافه شده یا با افزایش تعداد سرورها افزایش بار کاملا مدیریت شده و از ایجاد اختلال در سرویس جلوگیری می کند.

میزبانی یک نرم افزار چند لایه

شما می توانید زیرساخت یک نرم افزار تحت وب که به طور مثال از سرویس های مختلفی همچون Web Server، Application Server و Database Server ایجاد شده است را روی دیتاسنتر ابری پیاده سازی کنید. شما می توانید وب سرور خود را که نیاز است مستقیما به اینترنت دسترسی داشته باشد به صورت مستقیم به اینترنت متصل نمایید و دیگر سرویس ها را را با استفاده از NAT به اینترنت متصل نمایید تا برای نصب پکیج های مورد نیاز دسترسی به اینترنت را داشته باشند و همچنین به طور عمومی دردسترس نباشند و امنیت بیشتری روی زیرساخت وجود داشته باشد.

میزبانی یک سامانه (وب)

شما می توانید یک بلاگ یا وب سایت را در دیتاسنتر ابری پیاده سازی کنید و لایه های مختلف امنیتی را بر روی سامانه خود فعال کنید. با بالارفتن میزان بازدید، مصرف منابع را کنترل کرده و در صورت نیاز، توان پردازشی سرور افزایش می دهیم.

جمع بندی

با توجه به نیاز امروزه کسب و کارها به سخت افزار و استفاده از زیرساخت های فناوری اطلاعات، سرویس دیتاسنتر ابری کمک می کند تا با سادگی، امنیت و هزینه‌ی پایین تر این امکان برای کسب و کار ها فراهم شود. از این رو یک کسب و کار تمرکز بیشتری را صرف رشد و پیشرفت خود کرده و دغدغه ای بابت زیرساخت‌ها نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

دریافت سرویس تست رایگان

ارتباط با ابر زَس

تلفن:        91078149 –  021

ایمیل:       Sales@XaaS.ir