مقالات

داکر رجیستری چیست؟

داکر رجیستری فضای ذخیره سازی ایمیج‌های داکری است. برای راه اندازی کانتینر شما به ایمیج مربوطه نیاز خواهید داشت که باید از روشی ایمیج را دریافت کنید که متداول‎ترین روش دریافت ایمیج‎‌ها دانلود از داکر هاب می‎باشد. با توجه به فراگیر شدن استفاده از داکر نیاز به مخازن ایمیج داکر پیش از هر زمان دیگر احساس می‎شود.

داکر رجیستری چیست و چرا از آن استفاده کنیم؟

مخزن اصلی ایمیج‎های داکر، داکر هاب می‎باشد که به علت تحریم‎ها ایران جزء کشورهایی می‎باشد که دسترسی به این مخزن برایش وجود ندارد.

برای رفع این مشکل اقدام به راه اندازی مخزن داکر داخلی با همان ایمیج‎های اصلی موجود در داکر هاب کردیم. به عبارت دیگر از این پس بدون نیاز به فیلتر شکن یا پروکسی و…. می‎توانید ایمیج‎های مورد نیاز خود را از این مخزن دانلود و استفاده کنید.

نکته

قابل ذکر این است که کل مخزن هر ۲۴ ساعت با داکر هاب بروزرسانی می‎شود تا اطمینان حاصل کنیم مشتریان عزیز به آخرین ورژن هر ایمیج دسترسی دارند.

در این مخزن ایمیج‎های سرویس‎های اصلی و محبوب‎ترین ایمیج‎ها موجود می‎باشد و قابل دسترس هستند و اگر ایمیج خاصی مورد نظر شما باشد و در مخزن موجود نباشد کافی است با ما تماس بگیرید، و ایمیج درخواستی خود را بگویید تا ظرف ۳۰ دقیقه آخرین ورژن ایمیج در مخزن آپلود و برای همیشه در دسترس شما قرار بگیرد.

ما در این مخزن محدودیت فضای ذخیره سازی نداریم!

 

چگونگی استفاده از مخزن داکر Xaas

برای استفاده از این سرویس در ابر زس کافی است دستور زیر را در ترمینال وارد نمایید:

Docker pull docker.xaas.ir/اسم ایمیج مورد نظر

به عنوان مثال

Docker pull docker.xaas.ir/httpd

یا

Docker pull docker.xaas.ir/mysql

به همین سادگی و بدون نیاز به هیچ ابزاری ایمیج مورد نظر را دانلود و استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

دریافت سرویس تست رایگان

ارتباط با ابر زَس

تلفن:        91078149 –  021

ایمیل:       Sales@XaaS.ir