هوش مصنوعی جای اینترنت را میگیرد
در روزهای اخیر، شرکت IBM موفق شده با بهرهگیری از فناوری Red hat، مجموعهای از خدمات و پلتفرمهای جدید خود را رونمایی کند. این مجموعه بگونهای طراحی شده است که به مشتریان برای مدیریت بارهای کاری برنامههای کاربردی مبتنی بر فناوری محاسبات لبهای و بهرهبرداری از هوش مصنوعی برای بهبود انعطافپذیری زیرساخت کمک میکند.
ارائه این مجموعه برای اولین بار توسط Arvind Krishna مدیرعامل جدید شرکت در رویداد IBM’s virtualized Think! اعلام شد. کریشنا که در سخنرانی افتتاحیه این رویداد به صورت آنلاین در رابطه با چالشهای بیماری کوید-19 صحبت میکرد، گفت: «تاریخ به این لحظه به عنوان نقطهای که تحول دیجیتال در جامعه و کسب و کارها بطور یکدفعه اوج گرفته است، نگاه خواهد کرد». وی در ادامه سخنرانی کلیدی خود گفت: «"بیش از 20 سال پیش، کارشناسان پیش بینی کردند که هر شرکتی به یک شرکت اینترنتی تبدیل می شود. من نیز امروز پیش بینی میکنم که هر شرکتی به یک شرکت هوش مصنوعی تبدیل خواهد شد؛، نه به این دلیل که آنها میتوانند، بلکه به این دلیل که چارهای جز این ندارند».
داشتن چنین دیدگاهی، عامل ایجاد IBM Watson AIOps بوده است. این برنامه از هوش مصنوعی استفاده میکند تا ناهنجاریهای فناوری اطلاعات در کسب و کارها بصورت بلادرنگ و خودکار شناسایی، تشخیص و پاسخ داده شود.
بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط شرکت IBM، این برنامه با گروهبندی ناهنجاریها و هشدارهای ورود به سیستم، بر اساس استدلال مکانی و زمانی و همچنین شباهت به موقعیتهای گذشته کار میکند. همچنین از فناوری پردازش زبان طبیعی برای درک محتوای موجود در پیامهای اعلام مشکل با هدف شناسایی و استخراج اقدامات لازم بصورت خودکار بهره میبرد.
AIOps بر روی جدیدترین نسخه Red Hat OpenShift ساخته شده است، از Slack و Box پشتیبانی میکند و میتواند با بستههای مانیتورینگ IT از Mattermost و ServiceNow یکپارچه شود.
منبع خبر