photo
1399-01-25

پیام رسان های پیشرفته در راه اند

بیش از 25 سال از ارسال اولین پیام متنی می گذرد. وابستگی کاربران تلفن همراه به پیام رسان ها باعث شده است که همچنان به پیشرفت خود ادامه دهند. از اواسط دهه 2000 ، WhatsApp ، iMessage ، Facebook Messenger، Instagram ، twitter و بسیاری دیگر از پیام رسان ها ، شکل ارسال پیام به روش P2P را تغییر داده اند.
تیم کوک طی تحقیقاتی اعلام کرد که در سال 2014 اپل روزانه 40 میلیارد اعلان اپلیکیشن iMessage را مدیریت می کند. در سال 2018 ، کاربران WhatsApp به طور متوسط 65 میلیارد پیام در روز را ارسال کردند که رقم بسیار قابل توجهی است.

مشتری پیام رسان های امروزی

علاوه بر P2P ، هزاران شرکت تجاری از برنامه های پیام رسانیA2P برای بازاریابی ، اطلاع رسانی و ... استفاده می کنند.
با ارزیابی شرکت Mobilesquared (تحلیلگر پیام رسانی) در سال 2018 نزدیک به 85 میلیارد پیام تجاری (232 میلیون پیام در روز) در ایالات متحده ارسال شده است.
این پیام ها از طریق برنامه پیام کوتاه بومی بارگیری شده در دستگاه های مصرف کننده ارسال نمی شوند ، بلکه از طریق برنامه های پیام رسانی OTT تحویل داده می شوند.
دلیل استفاده زیاد از برنامه های پیام رسانی به جای بازاریابی پیامکی کاملاً ساده در این است که ، متن ساده برای مخاطب برندها یا آژانسها جذابیتی ندارد.
با این حال ، اگر از بازاریاب ها بپرسید که کدام مورد را ترجیح می دهید ، احتمال دارد که آنها پیامک را نام ببرند.
چرا؟
به گفته گارتنر بازاریابی پیامکی در مقایسه با ایمیل نرخ بازشدن بالاتر ، نرخ پاسخ و نرخ کلیک را افزایش می دهد.

پیام رسانی به کجا می رود؟

برنامه های فوق العاده مانند WeChat و Line در آسیا به خوبی تثبیت شده اند و میلیاردها کاربر فعال دارند. این دو پیام رسان فعالیتشان را به عنوان سرویس های پیام رسانی ساده شروع کردند ، اما رفته رفته امکاناتی از قبیل پرداخت ، انتقال پول ، رزرو پرواز و هتل را در خود جای دادند.

اپراتورها با مشاهده این تحولات شروع به جستجو و بررسی گزینه ها و امکانات بیشتر جهت راه اندازی سرویس های مشابه کردند.
همچنین برندها به طور فزاینده ای در استفاده از کانالهای بازاریابی ایمن ارائه شده ، توسط اپراتورها متمرکز شده اند. یکی از دلایل مهم، این است که اپراتورها به دلیل احترام به حریم خصوصی داده های مصرف کننده از اعتبار بالایی برخوردار هستند. این موضوع ارائه دهندگان OTT را به چالش کشیده است.
RCS راه حل مناسبی را ارائه می دهد. بالا بودن سطح امنیتی و کنترلی که ارائه دهندگان OTT به راحتی نمی توانند از این ویژگی برخوردار باشند. این فرصتی را برای اپراتورها ایجاد کرده تا برندها گرایش بیشتری به آنها پیدا کنند. در نتیجه باعث می شود کمپین های غنی ، مرتبط و تاثیر گذار تری شکل گیرند و سبب گرایش بیشتر مشتری شوند.


پیام رسانی پیشرفته همان چیزی است که مصرف کنندگان می خواهند

Synchronoss در سال گذشته ده ها تن از مصرف کنندگان آمریکایی را در رده های سنی مختلف گردهم آورد تا درباره توانایی پیام رسانی پیشرفته مبتنی بر RCS گفتگو کند ، مصرف کنندگان از ایده استفاده از آن برای تعامل با برندها شگفت زده بودند.
مصرف کنندگان انتظار دارند با توجه به نیاز آنها رفتار شود. اگر آنها مشغول یک برند تجاری شدند ، این بدان معنی نیست که آنها برای دریافت انبوه پیامهای اسپم توافقنامه امضا کرده اند. همچنین مصرف کنندگان بر کنترل دسترسی شخص ثالث به اطلاعات شخصی خود تأکید دارند ، از جمله ضمانت هایی برای حفظ حریم شخصی.
وقتی صحبت از رابط کاربری می شود ، کاربران پیام رسان پیشرفته می خواهند مکالمات تجاری و شخصی را جداگانه نگه دارند تا از تداخل و مدیریت فیدهای مختلف چت خودداری کنند.
مصرف کنندگان به وضوح می خواهند از طریق پیام رسانی پیشرفته با برندها ارتباط برقرار کنند ، این بدان معناست که برندها باید رویکردی را که مانع آن می شود از میان بردارند.
برای به دست آوردن این مهم ، برندها بایستی اعتماد به نفس خود را با بالا بردن مشارکتها در پیام رسان پیشرفته ، هدف دادن به مصرف کنندگان ، کد تخفیف و دسترسی منحصر به فرد به رویدادها یا تجربیات افزایش دهند.
همچنین این مبادله اولیه فرصتی برای توسعه قابلیتهای مفید جهت ارائه خدمات به مشتری است.


مراحل بعدی برای برندها

پیام رسانی پیشرفته مرحله بعدی این پدیده است. این برندها از طریق یک کانال جذاب و توانمند ، به برند هایی با امکانات هوشمند و حساس ، به صدها میلیون مصرف کننده بالقوه دسترسی می دهند.

چشم انداز برندها به آینده

اکنون آنها نیاز به سرمایه گذاری و کشف پیام رسان های پیشرفته با ویژگی های منحصر به فرد و عملکردهای ویژه را دارند.
بر اساس مکالمات در جشنواره بین المللی کن Lions Lens ، تعداد زیادی از برندها ظرف چند سال آینده پا به عرصه پیام رسان های پیشرفته خواهند گذاشت.
هنگامی که اپراتورها خدمات مبتنی بر RCS را راه اندازی می کنند ، این برند ها باید استراتژی های خلاقانه و شایسته ای را آماده داشته باشند تا از بهترین راه برای استفاده از RCS و قابلیت های آن بهرمند شوند. ضمن اینکه حقوق و حریم خصوصی مصرف کنندگان را بشناسند و به آن احترام گذارند.
به عبارت دیگر ، زمان آن فرا رسیده است تا برندها آماده شوند تا مرزهای بعدی بازاریابی موبایلی را جابه جا کنند.
منبع خبر