XaaS Cloud Computing Loading ...
X
درخواست شما ثبت شد

درخواست شما با موفقیت ثبت شد. گروه پشتیبانی ما درخواست شما را بررسی و در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

ابر زس، آرامشی برای مشتریان در تلاطم ها

1397-10-19

سال 97، سالی پر تلاطم برای همه کسب و کارها بود. افزایش قیمت های ارزی، تحریم ها و مشکلاتی که برای همه کسب و کارها پیش آمد، طوفان بدی را برای همه ایجاد کرد. این تلاطم ها برای کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات، به گونه ای متفاوت با همه ادوار گذشته بود. تحریم های سنگینی که بر این حوزه استراتژیک وارد شد، موجب افزایش هزینه های تمام شده برای همه بازیگران این حوزه شد. طبیعتا ابر زس هم در 5سالی که در حوزه رایانش ابری تجربه داشت، از این قاعده مستثنی نبود. با همه این شرایط نابسامان، ابر زس تمام تلاش و توان خود را به کار گرفت تا بتواند در این شرایط، کمکی هر چند ناچیز به کلیه بازیگران صنعت IT بکند. تمامی تلاش ابر زس بر این بود که در این شرایط، ذره ای فشار بر مشتریان قدیم و جدید خود وارد نکند و هزینه سرویس های خود را ثابت نگه دارد و در این لحظه مفتخر هستیم که از این آزمون سربلند بیرون آمده ایم.



در فصل زمستان سال 1397، امکانی برای مشتریان ایجاد کردیم که بتوانند سطح سرویس را خودشان انتخاب کنند. این روزها در توضیحات اغلب خدمات زیرساختی، واژه ای به نام SLA به چشم می خورد. اما اینکه این خدمات تا چه حد به SLA خود پایبند هستند، نکته بسیار مهم و قابل تأملی است. این امکان در ابر زس، یعنی از بین بردن تمام دغدغه های کاربران در مورد زیرساخت، سرورها و حتی دیتاسنتری که سرویس کاربر در آن قرار می گیرد. یعنی کاربر دیگر نگران استاندارد بودن دیتاسنتر و زیرساخت خود نیست و تمام دغدغه های خود را به زس می سپارد.



برای آشنایی بیشتر شما با واژه SLA ، ابتدا به تعریف آن می پردازیم. SLA مخفف عبارت Service Level Agreement و به معنای تفاهم سطح سرویس می باشد. SLA قراردادی است میان سرویس دهنده و سرویس گیرنده که در آن سرویس دهنده متعهد می شود که سطح کیفیت و ارائه خدمات و همچنین میزان uptime را در حد مشخصی نگه دارد و در صورت عدم رعایت آن، طبق تفاهم نامه جریمه بپردازد؛ حال این جریمه می تواند به صورت نقدی باشد، یا به ازای قطعی، سرویس رایگان ارائه دهد.
نکته مهم آنکه زس با اعلام واقعی SLA خود، کاملا به آن پایبند بوده و در صورت عدم ارائه سرویس در حد کیفیت اعلام شده و گذراندن downtime مجاز خود، خود را موظف به پرداخت جریمه به صورت شارژ سرویس می داند که این نکته در میان مجموعه های فعلی، منحصر به فرد است. می توانستیم مانند بسیاری از مجموعه ها شعار دهیم که SLA ارائه شده توسط ابر XaaS، 99.99999 می باشد! اما ما به SLA خودمان پایبند هستیم.
جدول زیر، جریمه هایی است که ابر زس به مشتریان خود می دهد:


(T میزان قطعی بیش از حد مجاز قطعی در ماه می باشد.)


< لیست کلیه اخبار