ما به کیفیت پایبندیم

شرکت راهکار آینده زمین با نام تجاری ابر زس، اپراتور ابر ایران می باشد که در زمینه ارائه سرویس های ابری (Cloud Computing) فعالیت می کند. تاریخچه فعالیت های ابر زس را در زیر بخوانید.


داستان XaaS

  • سال ۱۳۹۹
  • سال ۱۳۹۸
  • سال ۱۳۹۷
  • سال ۱۳۹۶
  • سال ۱۳۹۵
  • سال ۱۳۹۴
  • سال ۱۳۹۳
  • ابر زس در سال ۹۹ که با دشواری‌های اقتصادی زیادی شروع شده بود، تلاش کرد با مشتریان خودش همراهی کنه و تعرفه‌های خودش را در ابتدای سال افزایش نداد تا بتونه سهمی در حمایت از همکاران خودش در حوزه کسب‌وکارهای آنلاین داشته باشه.
  • با وجود خبرهای بد تعطیلی برخی از کسب‌وکارهای آنلاین در انتهای سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹، خبر خوشی به اکوسیستم استارتاپی رسید و ابر زس برای دومین بار موفق به جذب سرمایه شد.
  • ابر زس موفق شد با اضافه کردن دو دیتاسنتر جدید به دیتاسنترهای قبلی ، ظرفیت خودش رو افزایش بده و علاوه بر افزایش رضایت مشتریان، مشتریان جدید زیادی رو جذب کنه.
  • در سال ۹۹ با وجود تمام چالش‌های پیش روی ابر زس، روند رو به رشد چندبرابری خودش رو ادامه داده و هدف‌های بزرگی داره که تا پایان سال، ثمراتش رو خواهیم دید
  • سال ۹۸ سال پر تب و تابی بود که با اضافه‌شدن محصولات پیشرفته ابر زس شروع شد. سرویس سکوی ابری PaaS، کلان‌داده ابری BDaaS، و گرافیک ابری GPU نوآوری‌های جدید ابر زس بودن که ازشون پرده‌برداری شد.
  • علاوه بر اضافه شدن این سرویس‌ها، اکثر سرورهای پیشین تقویت شدند و با به‌روزرسانی تمام نسخ نرم‌افزارها متناسب با آپدیت‌های جهانی، سطح خدمات ابر زس بهبود پیدا کرد.
  • ابر زس موفق شد در سال ۹۸ سه پروژه ابر اختصاصی دیگه رو اجرا کنه و به عنوان یکی از پیشتازان این حوزه خودش رو تثبیت کنه.
  • اما پایان سال ۹۸ برای همه در سرتاسر جهان، خاطره‌ای عجیب به جا گذاشت و اون شیوع کرونا بود. مهم‌ترین تأثیرات شیوع این ویروس بخصوص در کشور، از یک طرف رکود خیلی از کسب‌وکارها و از طرف دیگه رونق خیلی از کسب‌وکارهای آنلاین بود.
  • خوشبختانه ابر زس تونست با سرویس دهی مناسب در سال ۹۸، تعداد مشتریان خودش رو ۱۵ برابر کنه و در یک سال، رشد درآمد ۱۰ برابری رو تجربه کرد.
  • جذب سرمایه کردیم
  • 3تا دیتاسنتر به مجموعه دیتاسنتر هامون اضافه شد.
  • سرویس های عمومی مون رشد چشمگیری داشت و تعداد مشتریانمون 25 برابر قبل شد!
  • دفتر جدیدمون رو افتتاح کردیم!
  • برای اولین بار در کشور، انتخاب سطح کیفیت سرویس رو به خود مشتری واگذار کردیم. یه جورایی انتخاب SLAرو در خدمات ابری ابداع کردیم!
  • سرویس های قبلی مون رو کامل تر کردیم از جمله اینکه سرویس های ساعتی اضافه شد و افراد به صورت ساعتی تونستن سرویس بگیرن
  • علاوه بر این ویژگی‌هایی جدیدی به خدمات زس اضافه شد که تجربه بهتری برای مشتریانمون ایجاد می‌کرد.
  • ابر عمومی پارس آنلاین رو در یک سرمایه گذاری مشترک راه اندازی کردیم. پشتیبانی و تحقیق و توسعه بلندمدت هم با ما.
  • برای شرکت ها و سازمانهای بزرگ شدیم راهنما و مشاور زیرساخت های ابری، تو بعضیاشون هم پایلوت ابر خصوصی راه انداختیم.
  • نیروهای بیشتری جذب کردیم.
  • تعداد مشتری هامون سه رقمی شد.
  • ماشین حساب ابریمون خیلی بهبود پیدا کرده بود.
  • مراحل دریافت سرویس کاملا اتوماتیک شد و هر کس تو هر ساعت از شبانه روز میتونست کمتر از 1 دقیقه سرویس بگیره.
  • توی این سال 2500 دموی ابر توی سایتمون گرفته شده بود!.
  • و بالاخره فروش عمومی خدمات ابری زس به صورت اتوماتیک شروع شد و نمودارهای درآمد شروع به بالارفتن کردند!
  • اولین دموی آزمایشی رایانش ابری به صورت کاملا خودکار رو در ایران ارائه کردیم.
  • موفقیت دور از انتظار XaaS در پروژه پژوهشگاه باعث شد بتونیم راهکار ابریمون رو با حمایت پژوهشگاه به سه دیتاسنتر گسترش بدیم.
  • سه دیتاسنتر در سه نقطه جغرافیایی کشور رو به هم وصل کرده بودیم و سرویس ابری یکپارچه می دادیم.
  • XaaSبه عنوان یک نمونه آزمایشی از یک ایده بزرگ متولد شد!
  • شروع کردیم به سرویس دهی رایگان به برخی پروژه ها وشرکت ها.
  • رؤیاهای بزرگی توی سر داشتیم ولی نیاز به اعتماد کارفرماها داشتیم.
  • بالاخره تونستیم پروژه ای از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بگیریم. یادمه تو جلسه تصویب بعضی ها که باور نمی کردن بتونیم می گفتن یه مشاور خارجی بگیریم شما هم کنارش یاد بگیرین. ولی خب MVP ای که از سرویس بالا آورده بودیم کار خودش رو کرد و اولین قراردادمون رو بستیم.