X
درخواست شما ثبت شد

درخواست شما با موفقیت ثبت شد. گروه پشتیبانی ما درخواست شما را بررسی و در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

پاسخ سوالات خود را در پرسش‌های متداول ما بیابید


سوالات متداول

سوالات زیر، به طور متداول توسط مشتریان ما پرسیده شده است. اگر سوالتان را در بین سوالات زیر یافت نکردید، می‌توانید آن را توسط ارسال ایمیل به آدرس info [at] XaaS.ir از متخصصان ما بپرسید.

بله. شما می‌توانید در قسمت ویرایش حساب کاربری، ایمیل خود را تغییر دهید.

بله. برای استفاده از این امکان، در خواست خود را در سامانه پشتیبانی ثبت کنید.

شما از طریق پنل مدیریت ابر می‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید. در صورت نیاز به اتصال از طریق terminal در اینجا به ترتیب برای حالت‌هایی که سیستم عامل درخواستی شما ویندوز و لینوکس است، روش استفاده از سرویس از طریق اینترنت را به شما نشان داده شده است.

کلیه راهنماهای استفاده از سرویس XaaS در قسمت راهنماهای استفاده از سرویس قابل دسترس است.

دراین حالت باید درخواست خود را از طریق سامانه پشتیبانی ابر XaaS به تیم پشتیبانی اعلام نمائید.

این امکان از طریق سامانه نظر سنجی ابر XaaS برای شما ایجاد شده است

مهمترین تفاوت در ارائه میزبانی ابری XaaS هزینه نهایی تمام شده برای مشتری است. در سرویس میزبانی ابری XaaS هزینه اولیه راه‌اندازی سرور بسیار پایین بوده و کاربر به ازای میزان استفاده از منابع ابری، هزینه پرداخت خواهد کرد . به بیان دیگر هزینه قابل پرداخت مشتری به ازای میزان استفاده از منابع خواهد بود که این امر در نهایت هزینه تمام شده برای مشتری را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.

تمامی سرورهای ابر XaaS در داخل کشور میزبانی می‌شوند.

برای حل این مشکل، درخواست خود را در سامانه پشتیبانی به آدرس Support.XaaS.ir ثبت نمائید.

ممکن است به درخواست سرویس‌گیرنده، حساب کاربری غیر فعال شده باشد، در غیر این صورت لازم است از طریق ارسال پست الکترونیکی به Support@XaaS.ir ، تیم پشتیبانی را در جریان قرار دهید.

به یکی از دلایل زیر ممکن است سرویس از دسترس خارج شود:

  • اتمام قرارداد
  • اتمام اعتبار و یا پایان مدت زمان استفاده از طرح.
  • مسدود شدن به دلایل قانونی (محتوای نامناسب و … )
برای اطلاع از وضعیت سرویس خود، می‌توانید با تیم پشتیبانی تماس بگیرید.

برای انجام چنین اقدامی در سرویسVPC خود، می‌توانید از توضیحات ارائه شده در راهنمای استفاده از سامانه مدیریت زیرساخت ابری XaaS استفاده کنید. در مورد سرویس VPS نیز کافی است نسخه سیستم عامل درخواستی خود را از طریق سامانه پشتیبانی XaaS اعلام نمائید.

این توضیحات در بخش ساخت فضای ذخیره سازی (Volume) برای سرویس ابری در دسترس است. در صورتی که در هر قسمتی از انجام این کار با مشکل مواجه شدید، می‌توانید با ثبت درخواست خود از طریق سامانه پشتیبانی از تیم پشتیبانی کمک بگیرید.

روش ایجاد یک ماشین مجازی در راهنمای استفاده از سامانه مدیریت زیرساخت ابری XaaS توضیح داده شده است.

بله. امکان تغییر منابع در زمان استفاده عملیاتی از سرویس نیز وجود دارد. اساساً این امکان وجود دارد که مشتری پس از مصرف شدن کلیه منابع موجودش درخواست افزایش آن‌ها را بدهد و منابع جدید دریافت کند.

تعدادی از پرکاربرد ترین سیستم عامل ها دردسترس شما قرار دارد: سیستم عامل ها ی لینوکس و ویندوز سرور:

  • CentOS 6
  • Fedora 23
  • Debian 7
  • openSUSE 42
  • Debian 8 jessie
  • CentOS 7.1
  • ubuntu
  • FreeBSD 10.2
  • Windows Server 2012
  • Windows Server 2008

سرویس هایی که در بطور از پیش تعیین شده در زیر ساخت ابر XaaS مجود میباشید از این قرار اند (در صورتی که به سرویسی خارج از این مجموعه نیاز دارید درخواست خود را ارائه دهید)

  • Wordpress 14 Debian Jessie
  • Joomla3 14.0 Debian Jessie
  • LAMP 14.0 Debian Jessie
  • MediaWiki 14.0 Debian jessie
  • phpBB 14.0 Debian Jessie
  • Drupal8 14.0 Debian Jessie
  • ApacheWebServer Debian8
  • Php, phpAdmin Debian8

در زیر ساخت ابر XaaS  تنظیماتی مانند تعداد هسته‌های پردازنده، مقدار حافظه و دیسک سخت در قالب یک مجموعه تحت عنوان Flavor ارائه می‌شود. توضیحات بیشتر مربوط به اصطلاحات پرکاربرد در واژه نامه اصطلاحات سامانه رایانش ابری XaaS ارائه شده است.

این اصطلاح به مفهوم پاک کردن ماشین مجازی است. توضیحات بیشتر مربوط به اصطلاحات پرکاربرد در واژه نامه اصطلاحات سامانه رایانش ابری XaaS ارائه شده است. اگر ماشین‌های مجازی به اینترنت دسترسی نداشته باشند، چکار باید انجام دهم؟ ( Network) باید Floating IP موجود در پروژه را به ماشین ابری مجازی خود اختصاص دهید.

در صورتی که ماشین مجازی دارای volume باشد، اطلاعات موجود بر روی volume باقی می‌ماند، درغیر اینصورت اطلاعات از بین می‌رود. البته اگر از سرویس پشتیبان‌گیری خودکار استفاده کرده باشید، می‌توان اطلاعات را بازیابی کرد.

این مشکل ممکن است بدلیل محدود بودن منابع براي ایمیج انتخابی شما باشد, می توانید با یک ایمیج کوچکتر دوباره امتحان کنید.

این مشکل می‌تواند به دلیل انگلیسی نبودن صفحه‌کلید در زمان وارد کردن پسورد بوجود بیاید. لطفاً صفحه‌کلید خود را برروی زبان انگلیسی تنظیم کنید و مجدداً پسورد را وارد کنید.

بله. در سرویس ابر عمومی XaaS قابلیت تعریف شبکه مجازی به همراه تجهیزات شبکه از جمله روتر مجازی و پورت‌های مجازی نیز وجود دارد. در این مستند توضیحات جامع در زمینه نحوه تعریف شبکه مجازی ارائه شده است. راهنمای سرویس ابر عمومی

خیر. امکان NAT کردن Floating IPهایی که خودتان ساخته‌اید، برای شما وجود ندارد. درصورت نیاز به Valid IP بایستی پیش از ساخت Floating IP درخواست خود را در سامانه ی پشتیبانی ثبت کنید.

در سرویس های VPC بترتیب:

  • ابتدا از طریق پنل سرویس، پورت را در قسمت security group باز کنید.
  • سپس درخواست باز کردن همان پورت در زیرساخت ابر XaaS را در سامانه پشتیبانی ثبت کنید.
در سرویس VPS این کار از طریق ثبت درخواست در سامانه ی پشتیبانی انجام می‌شود

به صورت پیش فرض شما امکان استفاده از یک IP Valid را در سرویس خود دارید، در صورت نیاز به تعداد بیشتر نیز می‌توانید با پرداخت هزینه، به تعداد IP موردنیاز خود دسترسی داشته باشید.

Volume ای که تغییرات اعمال شده توسط کاربر را ذخیره نکرده و به محض اینکه کاربر کنترل سیستم را رها کند volume به موقعیت قبلی خود بازگردانده میشود.

در صورتی که ماشین مجازی دارای volume باشد، اطلاعات موجود بر روی volume باقی می‌ماند، درغیر اینصورت اطلاعات از بین می‌رود. البته اگر از سرویس پشتیبان‌گیری خودکار استفاده کرده باشید، می‌توان اطلاعات را بازیابی کرد.

در سرویس‌های VPC بترتیب:

  • ابتدا از طریق پنل سرویس، پورت را در قسمت security group باز کنید.
  • سپس درخواست باز کردن همان پورت در زیرساخت ابر XaaS را در سامانه پشتیبانی ثبت کنید.
  • در سرویس VPS این کار از طریق ثبت درخواست در سامانه پشتیبانی انجام می‌شود

    فایروال داخلی XaaS علاوه بر فایروالهاي سطح زیرساخت شبکه با کنترل دسترسی ها امنیت سرویس دهی را به سطح بالاتري رسانده همچنین از راه حلهاي امنیتی دیگري براي بالابردن امنیت XaaS استفاده شده است.